jolangaaikema.reismee.nl

We hebben het druk

Lieve mensen,

Het schooljaar is begin april alweer begonnen en de kinderen zijn naar school. Alleen vanwege de Corona hebben de kinderen niet elke dag school. Dat is verschillend per kind, De ene heeft les op dinsdag en donderdag, anderen op maandag, woensdag en vrijdag, weer een ander op maandag, dinsdag n woensdag en weer een ander op maandag, woensdag en donderdag. Daarom hebben wij besloten om de huiswerkbegeleiding ook op de ochtend te doen en dan wel op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag en dan komen er dus wisselende kinderen. Maar dat is juist goed. Want vanwege de Covid-19 kunnen er niet te veel kinderen tegelijk samen komen. En zo kan het wel. Er komen dus ook kinderen uit de buurt, maar ook die komen afwisselend, omdat ok zij op verschillende dagen les hebben. Maar zo gaat het goed.

Daarnaast ondersteunen we met de stichting ook verschillende jonge mensen bij de kosten van hun studie. En in de Coronatijd kloppen ook regelmatig mensen in nood bij ons aan, die financiële ondersteuning nodig hebben.

Hebben de kinderen het druk met hun schoolwerk, ik maak mij druk met de uitgave van verschillende boeken. In dit jaar hoop ik een paar boeken uit te geven en als het lukt zelfs in november. En ik wil in deze nieuwsbrief iets over deze drie boeken vertellen.

Mijn eerste boek heet :"Licht achter de donkere wolken"., met als ondertitel: 'woorden over verlies, leegte en overleven'. Het is een boek dat te maken heeft met dood en leven, rouwverwerking en dergelijke. In het boek staan niet alleen gedichten, maar ook waar gebeurde gebeurtenissen en vaak gaat het over verlies, maar soms ook over overleven. Het gaat zowel over persoonlijk verlies, als over verlies bij een ramp, een genocide of bij zinloos geweld. Het is een heel gevarieerd boek. Het ISBN nummer van het boek is 9789464064056.

Mijn tweede boek heet "Zing, speel, spreek en luister". De ondertitel van dit boek is: 'liturgische, bezinnende en speelse teksten voor het hele jaar'. Dit boek gaat enerzijds over liturgie en het wezen van de liturgie en verder staan er in het boek heel veel teksten, die gebruik kunnen worden met kerst, Wereldgebedsdag, Moederdag, milieu zondag, scheppingszondag, dierendag, Pasen, Pinksteren. roze zondag, en ga zo maar door. Er staan ook veel ideeën in en gebeden en spelen. Het is een heel uitgebreid boek geworden, met zoveel teksten, dat het meerdere jaren gebruikt kan worden. Het ISBN nummer van dit boek is 9789464064285. Het boek begint overigens bij Advent,

Mijn derde boek heet "Vrees niet, vier het leven!" De ondertitel is "Kerstbundel met verhalen, spelen, liederen, gedichten en ideeën om kerst te vieren'. In dit boek staan niet alleen verhalen, maar ook spelen en liederen en er staan ook stemmenspelen in, die prima in de coronatijd kunnen worden gebruikt als een gewoon kerstspel niet kan. Er staan ook ideeën in voor een kerstviering thuis. Het ISBN nummer van dit boek is 9789464064261.

Als het goed is zijn alle drie boeken te bestellen vanaf begin december 2020 bij Boekenbestellen.nl

Liesbeth Engel

Dag Jolan,
Boek 2 en 3 hebben in deze mail hetzelfde ISBN nummer.
Liefs

Jolan Gaaikema

Bedankt, ik zal het corrigeren!